torsdag 29 mars 2012

Musiktårta


Den andra tårtan till avtackningen skulle vara på temat musik och bestämde mig för att göra en stor sk centerpiece i form av en not. Eftersom noten är mörk, men jag ändå ville ha en ganska ljus, "vårig" tårta, kompromissade jag lite och valde brunt i stället för den klassiska svarta färgen.
 

Här en bättre bild på den andra dekorationen, elgitarren, som jag höll  i vitt för att tårtan inte skulle bli för mörk. Bottnarna är även här ljusa och extra höga. De här fylldes med frisk hallonmousse och en vit chokladmousse (ni kommer ihåg: det fick inte vara sött och sliskigt!!). Den är täckt med hemgjord sockerpasta och dekorerad med brun chokladpasta från Ballina och min hemgjorda vita sockerpasta. För att få marmoreringen blandar man helt enkelt lika delar och knådar ihop dem. Chokladpärlorna i vit, ljus och mörk choklad kommer från Fiddes Payne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar